Fashion Time: ,,Fast Fashion” – Revolutia din lumea modei

11147855_961150023930084_7271621850888937501_n

Toti mai multi designeri intentioneaza sa-si scoata la vanzare colectiile imediat dupa prezentarile de moda. Aceasta revolutie a inceput, timid, in timpul New York Fashion Week, sub  presiunea retelelor de socializare, relateaza AFP.

 

New York Fashion Week va marca, fara indoiala, o noua etapa, in istoria prezentarilor de moda, cu o vechime de peste 150 de ani. Moda pret – a – porter este obligata sa isi revizuiasca functionarea istorica, care consta in prezentarea colectiilor cu sase luni inainte de sosirea lor in magazine. Emergenta multimedia, precum si retelele de socializare, au bulversat totul deschizand portile si ferestrele unei industrii, care pana acum  era rezervata doar profesionistilor, jurnalistilor si celebritatilor.

Publicul poate, de acum, sa vada colectiile, inca de la prezentarea lor pe podium. ,,Tinerii clienti nu vor sa astepte. Vor sa poarte modelele, inca, de a doua zi”, a declarat pentru AFP, designerul american Tommy Hilfiger.

 

Sa nu credeti ca publicul isi va aminti ce a vazut acum opt luni… Intre timp s-au perindat mii de alte imagini”, este de parere si Marshal Cohen, analist la NPD Group, firma de cercetare a pietei, cu sediul central la New York.

Pioniera in domeniu, designerul american Rebecca Minkoff, a prezentat la New York Fashion Week, o colectie intitulata   #SEEBUYWEAR, iar 70% dintre articole au fost disponibile pentru achizitionare imediat publicului.

La randul sau, legendara creatoare de moda, Diane von Furstenberg, anunta, la scurt timp, dupa prezentarea din Statele Unite, ca unele ,,siluete” , din prezentarea sa de moda, vor fi ,,imediat disponibile spre achizitionare”.

Americanul Tory Burch i-a urmat exemplul, a doua zi.

In schimb, Tom Ford, a preferat sa lase sa treaca un sezon, pentru a fi gata cu noua sa colectie, in septembrie.

O strategie validata si de casa de moda britanica Burberry, dar si de catre Tommy Hilfiger, care va prezenta o colectie decalata la toamna pentru a deveni complet operationala pana la sfarsitul anului.

Pentru a pozitiona pe retelele de socializare, brandurile de pret – a – porter vor incerca sa faca din prezentarile de moda un spectacol adresat marelului public, fara a avea, insa, un profil comercial imediat. Suprimand perioada de ragaz, dintre prezentare si vanzare, casele de moda vor face din deilare un eveniment comercial, care se traduce printr-o cifa de afaceri si nu doar printr-o operatiune de marketing.

 

Schimbarea este, totodata, o protectie impotriva uriaselor firme de pret – a – porter in masa, precum H&M sau Gap, care au perioade de productie foarte scurte, se pot inspira din prezentarile de moda si pot scoate produse similare, intr-o perioada de timp relativ scurta. Pana in prezent, declajul de sase luni era usor de respectat si nu afecta unele persoane. Mai ales ca nimeni nu putea grabi procesul de protectie, noteaza Rebecca Minkoff.

Pentru a reusi acest pariu ea a prezentat o a doua colectie  pentru primavara 2016. Reluand o parte din modelele prezentate, in septembrie, anul trecut. Restul a fost produs, in regim de urgenta, o buna parte SUA, dar si in Asia. In paralele creatoarea de moda si-a  pregatit colectia pentru toamna 2016, care a defilat pe podium la New York rezervata doar cumparatorilor si care va fi dezvaluita marelui public , abia in septembrie. Prin urmare regazul de productie este pastrat.

 

Designerul american Zac Posen este, totusi, ingrijorat de aceasta accelerare a procesului care ar putea stimula supraconsumul. Curentul ,,Fast Fashion”/,,Moda Accelerata”, va distruge lumea. Va polua oceanele. In ultimii ani volumul articolelor vestimentare a crescut de trei, sau chiar de patru ori”, a declarat acesta, pentru AFP. Designerul mizeaza, totusi, pe o constientizare a consumatoului, astfel incat, spre deosebire de aceea ce se intampla cu risipa de alimente, sa aiba o abordare mai responsabila in privinta articolelor vestimentare.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: