Secretele Unui Trup Sanatos Si Frumos: Alimente Care Previn Aparitia Ridurilor

Burberry-Natural-Femme-Look1

Un chip poate irosi o mie de povesti, dar cei mai multi dintre noi ar prefera sa nu-si tradeze trecutul prin riduri. Pe masura ce imbatranim, stratul superficial al pielii se subtiaza. Stratul de sub suprafata pierde din colagen – esafodajul pielii – si elastina – fibrele care dau pielii elasticitate. La adancime si mai mare, celulele grase se contracta, iar rezultatul este aparitia ridurilor si lasarea pielii. De vina, in parte, pentru aceste efecte este expunerea la soare. Razele ultraviolete deterioreaza pielea si genereaza molecule instabile denumite ,,radicali liberi” care provoaca alte stricaciuni prin descompunerea colagenului. Fumatul si poluarea atmosferica au efect similar. Organismul se opune acestor atacuri cu propria-I armata de antioxidanti, care neutralizeaza radicalii liberi, dar atunci cand apararea normala a organismului incepe sa fie excedata, o puteti consolida marindu-va aportul de antioxidanti din  hrana.

 

Prescriptia alimentara

 

Carne slaba, pui, peste, leguminoase, nuciferele si alte proteine slabe

Proteinele ajuta la repararea celulelor atacate de radicalii liberi. Cand sunt digerate, ele se descompun in aminoacizi, caramizile din care sunt construite celulele. Existenta unei rezerve bogate de aminoacizi contribuie la accelerarea procesului de reparare si regenerare a celulelor pielii si a colagenului.

Obiectiv: proteine slabe la fiecare masa. (Includeti leguminoase si nucifere in mesele vegetariene.)

Afine, zmeura si capsune

Desi sunt micute, fructelede padure si capsunele contin mai multi antioxidanti decat aproape orice alte fructe sau legume. Dupa ele vin merele cu coaja. Aceste fructe va protejeaza pielea impotriva deteriorarii ce conduce la aparitia ridurilor. Citricele sunt, la randul lor, bogate in antioxidanti.

Obiectiv: O cana de fructe de padure sau capsune pe zi. Incorporati-le in sucuri de fructe cu iaurt, amestecati-le cu cereale, includeti-le in compozitia de clatite sau briose sau mancati-le crude.

Ulei de masline extravirgin

Uleiul de masline e plin de acid oleic, un acid gras care pastreaza fluiditatea membranelor si mentine, astfel, supletea pielii. Pe langa acid oleic, contine in concentratii mici si alti acizi grasi esentiali ce combat inflamatia, precum si vitamina E si  polifenoli, o clasa de antioxidanti care protejeaza pielea impotriva stricaciunilor provocate de radicalii liberi.

Obiectiv: Folositi ulei de masline extravirgin la cat mai multe din felurile de mancare care contin ulei.

Sfat util: Optati pentru ulei de masline 100% extravirgin, care este cel mai putin rafinat si contine cei mai multi antioxidanti. Pentru a profita la maximum de proprietatile tamaduitoare ale uleiului, evitati pe cat posibil sa-l incingeti.

 

Ceai verde

Multumita continutului sau impresionant de polifenoli, ceaiul verde se situeaza foarte sus pe lista bauturilor benefice pentru sanatatea pielii.

Obiectiv: 4 cesti pe zi.

 

Somon, sardele si alte specii de peste gras bogate in acizi grasi omega – 3

Fara indoiala ca ati auzit de foloasele pe care le aduc acizii grasi omega – 3 inimii, dar o bucata de somon la gratar poate face minuni si pentru piele, el mentinand fluiditatea membranelor celulare.

Obiectiv: Cel putin 2  portii de peste gras pe saptamana.

 

Apa

Celulele pielii au nevoie de multe  lichide pentru a-si mentine membranele suple si receptice la substantele nutritive care le pastreaza sanatatea. Umpleti cu apa o carafa de 2 litri in fiecare dimineata; este cantitatea minima pe care ar trebuie  sa o beti zilnic pentru a va pastra pielea neteda si hiratata. Daca transmirati din cauza activitatii fizice sau a vremii toride, este indicat sa beti si mai multa apa.

Obiectiv: Cel putin 8 pahare ml pe zi.

 

Legume si leguminoase

Comparand dietele mai multor sute de oameni din Australia, Grecia si Suedia, cercetatorii de la Universitatea Monash din Melbourne au constatat ca aceia care au manacat cantitatile cele mai mari de legume, leguminoase, peste si ulei de masline aveau cele mai putine riduri. Secretul e combinatia dintre grasimi monosaturate, antioxidanti si proteine slabe.

Obiectiv: Cel putin 5 portii de diverse legume pe zi. Pe landa acestea, presarati boabe de leguminoase in salate, gatiti supe de linte si mancati cel putin un fel de mancare cu leguminoase pe saptamana, de pilda falafel sau tocos.

 

Usturoi

Usturoiul va aduce pe farfurie un belsug de polifenoli, substante care protejeaza pielea.

Obiectiv: Tineti la indemana presa pentru usturoi si puneti usturoi zdrobit – indeosebi crud – in cat mai multe feluri de mancare. Este bine si sa mancati zilnic cate un catel de usturoi taiat in bucati mici.

Sfat util: dupa ce tocati usturoiul, lasati-l 10 minute inainte de a-l pune la mancare, pentru a permite dezvoltarea compusilor lui active.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: