Fashion & Interviu : Tina Olari, dupa succesul de la Miss Worls

tina - olari - 2

Designerul Tina Olari, originara din Bistrita si stabilita acum la Barcelon, spera ca satisfactia spaniolilor de a a avea o castigatoare a titlului Miss World, stralucind in creatia unei romance, <<va schimba cu o molecula imaginea romanilor>>.

 

La 41 de ani, designerul Tina Olari, din Bistrita, a reusit sa castige faima internationala dupa ce lumea a aflat ca ea este cea care a creat rochiile pe care le-a purtat, in finala competitiei <<Miss World 2015>>, castigatoarea Mireia Lalaguna, reprezentanta Spaniei. De aproape doi ani, Tina Olari, si-a mutat afacerea in capital Cataloniei, Barcelona, convinsa de faptul ca prietenui ei, Catalin Botezatu, avea dreptate cand ii spunea ca in viata totul este posibil, daca iti doresti cu adevarat. Vine acasa, in Romania, tot la trei luni, si-a petrecut sfarsitul de an alaturi de familie dar asteapta ca fiul ei, Darius, sa I se alature in Spania, dup ace va absolve liceul, pentru a se considera cu adevarat implinita.

Intr-un interviu acordat Agerpress, Tina Olari a vorbit despre urarile succesului inregistrat in luna decembrie, la Gala Miss World, desfasurata in China, despre planurile sale pentru noul an, dar si despre <<trucurile>> care fac atat de special creatiile sale.

 

Agerpres> Ce s-a schimbat in viata ta dupa castigarea titlului Miss World de catre Mireia Lalaguna, purtand  una dintre rochiile create de tine?

Tina Olari> Cu siguranta, linistea… Sunt putine zile de la eveniment si inca continua mass-media interna si international sa astepte raspunsuri la intrebari. Apoi, starea mea sufleteasca e minunata. Obosita … adrenalina nu imi permite odihna, dar ma simt atat atat de implinita! Sa fii recunoscut la nivel international ca designer nu e lucru marunt. Sa te simti apreciat pentru rezultatul muncii tale e inaltator. Professional, au venit déjà invitatii oficiale pentru proiecte pentru 2016, pe care urmeaza sa le studies, stiu ca vor veni in numai si mai mare, vreau sa aleg ceea ce e mai potrivit pentru mine. Personal, raman aceeasi, am urcat multe trepte, e adevarat, dar calitatea mea ca persoana nu mi-o poate schimba succesul, indifferent de grandoarea lui.

 

Agerpres> Ce diferentiaza creatiile tale de cele ale altor designeri?

Tina Olari> Nu doresc sa fac diferenta intre creatiile mele si ale altor designeri. Fiecare are stil si merit propriu. Eu stiu doar ca dau tot ce e mai bun in mine in momentul specific al creatiei. Vizualizez femeia in toata splendoarea ei si urmaresc ca fiecare creatie care ajunge sa fie purtata de femeie sa reveleze stralucirea ei interioara, sa simta ca imaginea ei, deseori difera de imagineaz zilnica din oglinda, face sa reveleze cin este ea cu adevarat, in toata splendoarea si unicitatea ei sis a emane fericire si autoincredere.

 

Agerpres> Cum ai reusit sa iti dezvolti afacerea din Spania lucarnd singura?

Tina Olari > Acasa (la Bistrita –nr), aveam angajate, pentru ca dupa ani de munca déjà stapaneam clientele si afacerea mea acolo.  De un an si opt luni de cand am inhaugurat showroom-ul atelier in Barcelona, am preferat sa merg cu pasi mici si siguri pana sa creez stabilitatea care sa imi dea incredere sa ridic totul la nivel mai complex. Am ales sa lucrez singura pentru ca sunt suficient de boema, mi-am dort sa realizez singura prototipuri cap-coada, sa adaug si sa realizeze produs final cu atingere personala. Si pentru ca sunt suficient de egoista – am nevoie de solitudine in momentul in care creeaz, sa pot asculta in liniste ce vrea sa imi spuna creatia, inca incepand de la desem ce linie, ce detalii cere ca sa devina un produs finit de impact. Mai ales ca, incepand cu luna mai 2015, de cand am fost desemnata designer official Miss World Spania, am vrut sa creez opera care sa aiba suta la suta amprenta mea. Da, e o doza de e goism, dorind ca piesele speciale sa aduca un success care sa fie pe deplin merit si pentru ca ador sa fac conexiunea directa cu persoana care alege sa vina la mine, sa-I ofer atentia mea, sa fac din ea nu doar o clienta in plus, ci o prietena pe viata.

 

Agerpres> Care sunt planurile pentru 2016 – profesional si personal?

Tina Olari> Clar, acum dobandind siguranta ca pot sa deschid aripile, am inceput sa fac o selectie de personal cu care voi incepe sa lucrez din 2016. In teama haute-couture voi realize in continuare prototipuri, ca linie de croit, dar finisajele si munca bruta doar am sa le supraveghez. Ca si cerinte la comanda, voi dedica ca si pana acum atentia mea fiecarei cliente in parte, la fel, munca bruta si finisajele am sa le trec prin alte maini. Am ca proiect si realizarea unei linii casual, in microserie, care sa poata oferi mai accesibil creatiile mele. Sacoul tip Baroc este una dintre piesele  care vor avea priotitate ca linie de productie, e o piesa foarte apreciata de clientele mele. Am semnat déjà si un contract cu un showroom din Galeriile Lafayette din Dubai, unde, incepand din acest an, se vor gasi creatii haute-couture semnate de mine.

 

Agerpres> Ai ales sa te stabilesti in Spania, in Barcelona, si se pare ca a fost o decizie buna. Cand ti se face, totusi, dor de Romania?

Tina Olari> Da, e o decizie grozava sa mut toata munca mea de acasa aici, profesional  sunt extreme de multumita – clar, dupa multe incercari, iar personal e minunat ca pot sa fiu atat de aproape de mare, de oameni cu gandire sanatoasa si inteligenta emotional sis a imi ofer un plus de sanatate datorita bucuriei spaniole. Dorul de casa, da, este o stare care nu va disparea niciodata, acum e puternic pentru ca fiul meu, Darius Horga, doreste sat ermine liceul la Bistrita si abia apoi sa urmeze aici universitatea, alegere pe care o respect. Suntem foarte buni prieteni si  ne acceptam reciproc alegerile. Merg acasa la fiecare trei luni, vacantele Darius le petrece aici cu mine si astept sa treaca anul acesta, sa pot sa il am aproape pe Darius, sursa  mea de forta si energie pentru tot si toate.

 

Agerpres> Te-ai implicat in proiecte de promovarea a imaginii Romaniei inlume sau ai in vedere astfel de proiecte pe viitor?

Tina Olari> Implicarea mea in promovarea imaginii Romaniei am inceput sa o fac in momentul in care munca si realizarile mele au adus succesul recent. Vreau sa cred ca satisfactia spaniolilorde a avea pentru prima data in istoria Spaniei o castigatoare a titlului Miss World, stralucind in creatia unei romance, va schimba cu o molecula imaginea noastra ca romani. Apoi, am sansa sa contribui in plus datorita asociatiei si redactiei ziarului Occidentul Romanesc, care m-au nominalizat la premiile de excelenta acordate romanilor din afara tarii, gala ce se va desfasura in aceasta luna. Este o asociatie cu ajutorul careia voi putea contribui cu siguranta in proiecte care sa lumineze fata noastra, a romanilor, in ochii lumii.

 

Agerpres> Ai avut ocazia sa creezi si pentru alte vedete, cu exceptia Miss World?

Tinal Olari> Printre clientele Tina Olari, da, se afla si ate vedete din Barcelona, am de asemenea si clientele din Dubai – am avut ocazia sa creez pentru o printesa de acolo. Am creat si pentru o prezentatoare TV din Madrid, insa de acum stiu ca atrag vedetele si mai mult, déjà o celebra actrita nominalizata la premiile  Goya mi-a scris ca doresti o creatie semnata de mine, pentru gala.

 

Agerpres> Cin este modelul tau de elegant si bun gust?

Tina Olari> Ma incanta imaginea femeii anilor ’50. Aerul de elegant si bun gust se afla cu adevarat in acea perioada de timp. Ca model de elegant masculine, prietenul meu Catalin Botezatu. Recent am vorbit cu el si i-am multumit ca a contribuit la succesul meu de acum, orin nota de chic pe care am apreciat-o mereu in creatiile sale si pe care mi-a insuflat-o, dar si pentru ca mi-a aratat ca in viata nimic nu are limite, doar sa vrei cu adevarat si totul e posibil. Asa ca, fiind acum designer official al cele mai frumoase femei din lume, e un success pe care il dedic in parte si lui.

Agerpres> Rochiile de mireasa sunt printer cele mai reusite creatii ale tale. Care sunt tendintele in acest domeniu in 2016?

Tina Olari> Linia pe rochii de mireasa pe care o propun pentru 2016 trebuie sa emane feminitate. Liniile tip sirena raman in topul preferintelor pentu mine, spatele decoltat cu tul invizil si aplicatii de dantela si cristale, la fel maneca de tul cu aplicatie. Sunt detalii foarte feminine, aplicatie pare sa fie lipita direct pe piele, creand un efect optic minunat.  Pentru mirese mai clasice recomand linia Empire, dar lucrata cu material care sa impuna: Mikado, dantela venetiana, shantung de matase… aplicatia de ghipura si cristale, peste tul invizibil, se poate realize si la acest stil. Tonalitatea de culoare pentru rochia de mireasa, pentru mine, ramane ivoire in combinatie cu bej. Ador efectul 3D pe care il creeaza, astfel, o baza mai inchisa cu un ton sau doua, cu aplicatia sau primul strat, de dantela. Pot recomanda si rochiile tip printesa, dar tulul nu trebuie sa fie rigid, ci din fibra de matase, fluid, crand o imagine in miscare, de poveste.

 

Leave a Reply

