Fotbal & Anghel Iordanescu: “Se Fac Demersuri Pentru Un Meci Amical Cu Spania”

487239642

Selectionerul Anghel Iordanescu a declarat, luni, intr-o conferinta de presa ca Federatia Romana de Fotbal face demersurile pentru organizarea unui meci amical cu nationala Spaniei, tehnicianul dorind ca pana la EURO 2016 sa adune 6 jocuri de pregatire.

„Jocul cu Italia este primul de pregatire, am cerut presedintelui Federatiei Romane de fotbal cat mai multi adversari de acest calibru, am cerut Anglia, Spania, Belgia sau Italia si vad ca mi-a indeplinit o doleanta. Am solicitat un turneu pentru jucatorii din tara, pentru ca imi doresc ca jucatori noi sa imbrace tricoul nationalei. Am cerut meciuri grele si se fac demersuri pentru un joc cu Spania. Mi-as dori ca pana la plecarea in Franta sa avem sase meciuri de pregatire. La meciul cu Italia eu cred ca stadionul va fi plin si imi doresc sa fie cat mai multi romani. Italienii au inca o echipa puternica, sunt multi jucatori cu experienta si faptul ca s-au calificat la pas din grupa din care au facut parte spune multe. Noi ne dorim sa avem o prestatie buna. Deocamandata nu a fost aprobat proiectul prezentat de mine in Comitetul Executiv, ci doar turneul de pregatire din iarna. Urmatorul meci al Nationalei va fi in februarie, nu stiu daca sub titulatura de echipa divizionara sau nationala, dar sigur va fi cu jucatori din tara. Vor fi trei meciuri de pregatire in acea perioada”, a declarat Iordanescu.

Antrenorul echipei nationale nu a semnat, deocamdata, nou contract cu Federatia Romana de Fotbal, cel in vigoare expirand, imediat dupa partida amincala cu Italia, din 17 noiembrie, si nu stie daca va continua si dupa terminarea Campionatului European de anul viitor: „Nu stiu, in momentul de fata nu s-a semnat un contrat, intre Federatia Romana de Fotbal si selectioner, exista doar aprobarea Comitetului Executiv. Eu imi doresc la continui la echipa nationala, dar, deoamdata, nu s-a semnat si vechiul contract expira a doua zi dupa meciul cu Italia. Mai sunt multe lucruri de lamurit, de obiectiv, sunt foarte multe probleme care trebuie stipulare in contract”, a mai declarat Iordanescu.

Anghel Iordanescu si-ar dori ca Romania sa profite de prima de calificare la Campionatul European 2016 si sa promoveze cat mai multi tineri la echipa nationala. „Italia ne-a luat-o inainte in ceea ce priveste promovarea tinerilor. Fiecare club trebuie sa aiba 25 de jucatori profesionisti, din care patru trebuie sa fie crescuti in academia proprie de juniori. Aceasta calificare ne va aduce noua 10 milioane de euro si apoi se vor adauga primele de victorii. Ar fi bine ca si la noi sa se faca totul pentru promovarea tinerilor, trebuie sa profitam de aceasta calificare” a mai spus Iordanescu.

Referitor la faptul ca singurul jucator convocat de la Steaua, pentru partida cu Italia, Iordanescu a declarat ca Adrian Popa este singurul care merita: „Imi amintesc ca atunci cand erau 7 -8 jucatori de la Steaua convocati eram criticat, ca de ce sunt atat de multi. Atunci, Steauna domina intrecerea interna, pe cand acum trece printr-o perioada delicata. Cred ca in momentul de fata reclama prezenta la nationala doar cel pe care l-am convocat. Oricum portile echipei nationale raman deschise si ma refer si la cei care au ajutat foarte mult echipa nationala, pe Marica, Tamas, Daniel Niculae, Dorin Goian, orice jucator. Astazi, vedezi alti doi jucatori tineri daca echipa natioana de tineret nu ar fi avut meci oficial. Dar acesti jucatori trebuie sa confirme prin prestatii. Eu ma gandesc, din cand in cand si la Mutu, dar din alte considerente, nu sa-l convoc la nationala, desi el isi doreste foarte mult sa se intoarca”.

Atacantul formatiei CSU Craiova, Andrei Ivan s-a declarat incantat de prima convocare la echipa nationala: ,,Am fost sunt aseara la 11, am fost fosre bucuros si sper sa mai primesc astfel de telefoane”.

Jucatorul echipei Astra Giurgiu, Constantin Budescu, considera ca Italia reprezinta inca o forta in fotbalul mondial. „Va fi un meci dificil, cu una dintre cele mai puternice echipe calificate la Campionatul European si sper sa facem fata. Eu cred ca Italia este inca o forta, are jucatori de calitate”, a afirmat Budescu.

Mijlocasul Mihai Pintilii a precizat faptul ca toti componentii echipei nationale vor dona sume de bani pentru victimele incendiului din Clubul Colectiv.

Leave a Reply

