European Qualifiers: Romania Si-a Depasit Recordul Negativ All – Time De Ineficacitate! 430 Minute Fara Gol Marcat! Primele Declaratii Dupa Meciul Nationalei de Fotbal

romania - finlanda - arena - nationala

Dupa 430 de minute fara gol marcat, dar si fara gol primit, Romania a abordat meciul cu Finlanda intr-o ofensiva totala si a obtinut o remiza, rusinoasa, cu Finlanda, scor 1 – 1, pentru ca a beneficiat de o gafa uriasa a arbitrului central.

Cu 54.000 de suporteri in spate, Anghel Iordanescu a lasat precautia, la usa Arenei Nationale si a aruncat in lupta tot ce avea mai bun in plan ofensiv. Astel, Torje, Stancu, Chipciu si Keseru au prins toti primul „11”, iar rezultatul s-a vazut. Romania a facut cea mai buna prima repriza din aceste calificari.

Inca din primul minut, un fundas finlandez a scos de pe linia portii lovitura de cap expediata de Keseru. Era doar inceputul ofensivei tricolorilor. Romania a dominat careul oaspetilor, la fiecare lovitura de la colt, iar Stancu a nimerit bara (minutul 8). Minutul 16 a adus alte doua ocazii: mai intai, Hradecky a scos de sub transversala balonul trimis de Stancu, pentru ca din cornerul ce a urmat sa aiba o alta interventie salvatoare.

Un alt corner in minutul 21 si Dragos Grigore a trecut pe langa deschiderea scorului. Iar, daca, tricolorii nu au marcat, au facut-o feroezii la Budapesta! Romania era la Euro 2016, datorita „pescarilor” de alta data! Pana la finalul reprizei Keseru a lufat din mijlocul careului (minutul 35), pentru ca apoi sutul sau periculos sa fie barat de acelasi Hradeckey (minutul 43).

La pauza, Romania facuse tot, mai putin marcarea golului, atat de mult asteptat. Jocul bun era rasplatit, insa, de rezultatul de la Budapesta, acolo unde Feroe a intrat cu 1 – 0 la vestiar.

La inceputul partii seunde, comentatorul TVR1 a remarcat ca Romania ataca la poarta cu noroc, cea in care marcase o data cu Ungaria si de doua ori cu Irlanda de Nord, ambele partide in 2014. Intr-adevar, la ce a urmat, am avut noroc!

Torje a nimerit bara (minutul 55), Keseru a mai ratat o ocazie, dupa care „Arena Nationala” a amutit: Pohjanpalo a deschis scorul, fiind servit perfect de Pukki (minutul 66). Aproape imediat, finalndezii putea sa faca 2 – 0. Intre timp, Ungaria a egalat si a trecut in avantaj la Budapesta, iar Romania cazuse pe locul 3 in grupa, tot mai departe se anunta Euro 2016.

In minutul 72, arbitrul Thomson s-a alaturat campaniei „Eu sunt 12”, si nu a acordat un penalti clar pentru finlandezi, faza la care ar fi trebuit sa-i dea si „cartonas rosu” lui Dragos Grigore! Romania era la pamant, iar oaspetii au trecut de mai multe ori pe langa majorarea scorului. Cand totul parea pierdut, Hoban a marcat in minutul 90 +1 si a salvat un egal rusions pentru Romania.

Cum Mergem La Euro 2016?

Daca Hoban nu ar fi egalat, in minutul 90 +1, atunci Romania ar fi cazut si ar fi avut sanse minime de a ajunge direct la Euro 2016.

Astfel, dupa ultimele rezultate, Irlanda de Nord este calificata la turneul final, in timp ce Romania si Ungaria se bat pentru locul 2. Daca bate in Insulele Feroe, Romania are asigurata calificarea la Euro 2016, indiferent de ce vor face ungurii. Daca Romania nu va invinge in meciul cu eroe, e nevoie ca Ungaria sa nu inregistreze un rezultat mai bun decat echipa Romaniei in Grecia pentru ca tricolorii sa ajunga la Euro 2016.

 

Grupa D

  • Irlanda de Nord – 20 de puncte
  • Romania – 17 puncte
  • Ungaria – 16 puncte
  • Finlanda – 11 puncte
  • Insulele Feroe – 6 puncte
  • Grecia – 3 puncte

Ultima Etapa (Duminica, ora 19.00)

Insulele Feroe – Romania

Grecia – Ungaria

Finlanda – Irlanda de Nord.

Primele Reactii Dupa Meci

Ovidiu Hoban:Din pacate, cred ca meritam mai mult. Imi pare rau ca nu am reusit sa multimim acesti suporteri, nu am fost atenti la finalizare. Bine ca am luat un punct si pastram sanse de calificare. Suporterii aveau dreptul sa fie nemultumiti, ei platesc bilet. E cel mai important gol al meu”.

Claudiu Keseru: „Singurul lucru bun este ca suntem in continuare la mana noastrea”.

Moisander, Finlanda: „Romania a fost foarte buna la inceput, a pus multa presiune pe noi. Am jucat mai bine in repriza a doua, cred ca am avut si un penalti. Pana la urma, e un rezultat echitabil. Am jucat in fata unei echipe mari. Inteleg ca e putina dezamagire pentru Romania, dar cred ca se va clarifica”.

Anghel Iordanescu, bulversat de rezultat! Ne pare rau, regretam ca am ajuns intr-o asemenea situatie, sa depindem de ultimul meci. Am facut o prima repriza foarte buna, am jucat ofensiv, am fost agresivi si ne-am creat situatii clare. Era complet nedrept sa pierdem acest meci. Intr-un final, am reusit sa egalam. Se putea face si 2 – 0 pentru Finalanda, dar pana la primirea golului, repret, am jucat bine. Poate au fost si momente slabe, am pierdut mingea, iar dupa primul gol am facut destule greseli in zona fundasilor centrali. La asta nu ma asteptam. Golul ne-a debosu..de-a debolu…., ne-a facut sa pierdem din luciditate si concentrare. Sunt convins ca daca golul cadea jocul avea o alta desfasurare. Repriza a doua, echipa s-a lungit putin, iar cand adversarii nostri au reusit sa inscrie, echipa si-a pierdut controlul. Greselile din defensiva noastra puteau chiar sa ne coste cele trei puncte. Este un moment greu pentru fotbalul romanesc, dar eu cred ca echipa noastra poate sa obtina calificarea, putem castiga in Feroe.Eu cred ca reactia publicului a fost fireasca. Noi suntem cei care am gresit fata de ei, in momentul in care am primit golul am dezamagit. Suporterii vor ramane la inaltime, noi am fost mult prea jos, dar ne cerem scuze si sunt convins ca putem obtine calificarea”.

Selectionerul Angel Iordanescu a fost cel mai criticat dupa remiza cu Finlanda, scor 1 – 1.

Expertul Dolce Sport Basarab Panduru, a fost printre cei mai acizi la adresa tehnicianului: „Dupa o prima repriza, care a fost destul de buna, nu te gandeai niciodata ca va urma o a doua in halul in care s-a jucat. Au fost 20 de minute, din minutul 66 pana in minutul 87, in care s-a taiat filmul pentru noi. Nu a mai stiut nimeni ce sa faca, nici cei din teren, nici cel de pe banca, sau, cel putin, nici antrenorul principal. De unde lua deciziile singur, deodata se consulta cu toata lumea, a fost criza de idei in momentele alea si nu a transmis absolut nimic jucatorilor. Mi se pare ca experienta lui l-a ajutat mai mult la intrebarile jurnalistilor decat in teren in seara asta. Dupa prima intrebare, a urmat primul raspuns al lui Iordanescu in care i –a pus la punct pe toti. Pacat ca jucam, cu Feroe, duminica. Daca jucam luni mai aveau aia treaba, nu veneau la meci. Asa, vin toti, asta e nenorocire mare”, a declarat Pandur la Dolce Sport.

 

Victor Piturca, selectionerul alaturi de care Romania a inceput aceasta camapanie de calificare , a comentat la Dolce Sport remiza obtinuta cu greu de tricolori impotriva Finalndei: „Atunci cand castigam eu nu era bine. Se spunea ca de ce am castigat in Finalnda cu 2 – 0, de ce am castigat in Grecia si asa mai departe. Am ratat multe ocazii azi. Orice joc la echipa nationala este fantastic de important. Echipa Romanie nu a mai castigat de patru jocuri, cauzele trebuie sa le gasiti la cei care se ocupa acum de echipa nationala. Eu am constatat niste lucruri, dar nu vreau sa le discut. Problemele tin strict de conducerea tehnica. Trebuie sa-ti cunosti foarte bine jucatorii, in cel mai mic amanaunt. Puteam sa pierdem la o diferenta mai mare de goluri cu Finlanda. Cu acest arbitru am fost dezavantajati in meciul cu Olanda, iar acum s-a revansat. Macar asta e bine. Nu ma mira deloc ca i s-a cerut demisia lui Iordanescu. E foarte urat, asta e mentalitatea noastra. Daca nu terminam in primele doua locuri, va fi foarte greu sa ne mai calificam. Acum ne bucura ca am egalat in ultimul minut, cand am castigat cu 2 – 0 in Finlanda era suparare mare pentru ca nu jucasem bine”, a declarat Victor Piturca la Dolce Sport.

 

Fostul mare arbitru Adrian Porumboiu a comentat la Dolce Sport faza din minutul 70 al meciului Romania – Finlanda, cand nordicii au cerut un penalty – „Mai sunt faze pe care le poti comenta, dar aici nu poti sa spui nimic. A fost penalti si rosu clar. Nici Coltescu nu putea sa ia o asemenea decizie. Craig Thomson ne-a avantajat, dar trebuie sa ramanem obiectivi. Am fost norocosi, cu ghilimelele de rigoare. S-a facut acum iubit de toti romanii, dragostea e schimbatoare. Dupa cum am jucat, nu cred ca putem bate in Feroe. Daca spune cineva ca mergem acolo invingatori e cea mai mare greseala. Eu n-am uitat la meciurile lor si nu intamplator au strans atatea puncte. Keseru e simpatic, dar in afara ca se stramba dupa ce rateaza si dupa niste ocazii incedibile…Alibec e mult peste el”.

 

Fostul mare international Gabi Balint, marcator la Cupa Mondiala din 1990 contra Argentinei lui Maradona si castigator al Cupei Camionilor cu Steaua in 1986, meci la care a inscris la loviturile de departajare, a postat un mesaj dur dupa meciul Romania – Finlanda. „Ati jucat ofensiv in seara asta. Poate ca ati riscat prea mult in anumite situatii, uitand ca exista si faza defensiva. Unii dintre voi n-au prins cea mai inspirtata zi, dar am vazut multa dorinta. Oricum, stiu cat puteti si de accea nu am pretenii prea mari de la voi. Poate ca meritati sa castigati aseara, in urma ocaziilor pe care le-ati avut, dar n-ati reusit. Poate nu meritati sa va calificati, in urma jocului prestat in aceste preliminarii, dar poate reusiti. Asa-i in fotbal. Nu e pentru cine merita, e pentru cine reuseste. Eu raman al 12-lea jucator in continuare, chiar daca Mr. Chriches mi –a tras o palma aseara si m-a scos din singura echipa care ma mai reprezinta. Hai, adunati=va rapid, demonstrati ca formati o echipa unita, asigurati-va ca aveti toti „ouale”in pantaloni si castigati in Feroe! Hai Romania!, a scris Gabi Balint pe Facebook.

Leave a Reply

