Boutique Concept: Zara A Castigat si Anut Trecut Razboiul cu Rivalii de La H&M

zara - 1

Gigantul spaniol Inditex, care controleaza magazinele „Zara”, a avut un profit cu 5% mai mare anul acesta. Ramane cel mai mare vanzator, la nivel mondial, de haine, pozitie pe care a ajuns aplicand o reteta speciala. Zara se inspira de unde poate atunci cand isi deseneaza hainele si, cum observa aparitia unei noi tendinte in moda, se grabeste sa o aduca in magazine. Aceasta strategie a functionat fara probleme foarte mult timp, dar in ultima perioada, concurenta cu marele rival suedez „H&M” a  devenit una acerba in lume, cat si in Romania.

Ajutate de conditiile mai bune din Uniunea Europeana, ZARA, Pul land Bear, Bershka, Stradivarius si celelalte marci ale grupului spaniol Inditex au vandut anul trecut haine in valoare de 18 miliarde de euro, in crestere cu 8% fata de 2013. Profitul grupului a ajuns la doua miliarde si jumatate de euro, in crestere cu 5%.

Inditex a ajuns la aceste rezultate uriase in patru decenii de evolutie. Grupul a fost infiintat in 1975, ca o afacere de familie. Si a devenit cel mai mare vanzator mondial de haine dupa ce a aplicat asa-numita reteta a „modei rapide”. Designerii Inditex urmaresc prezentarile de moda si incearca sa plieze hainele Inditex pe tendintele momentului. Dupa design urmeaza un proces extrem de rapid de productie. In doar doua saptamani o haina proaspat desenata ajunge in magazin. „In spatele Inditex este un model operational in continuare unic, diferit si greu de copiat. Este vorba de abilitatea lor de a avea haine la moda foarte repede”, a declarat consultantul Anita Balchandani.

In aceasta strategie ajuta fabricile de textile din Romania. Ca sa isi aprovizioneze magazinele Zara sau Pul land Bear in doar doua saptamani, cei de la Inditex nu isi permit sa produca toate haine in fabricile foarte ieftine, din foarte indepartata Asie. Asa ca lucreaza foarte mult cu fabricile din Europa de Est, inclusiv din Romania. In tara noastra Inditex isi produce un sfert din hainele pe care le vinde in Europa.

Insa suprematia celor de la Zara este amenintata de propriul model creat. Aflati pe locul al doilea in topul vanzarilor de haine, suedezii de la H&M au aplicat, la randul lor, principiul „modei rapide” si au anuntat o crestere uriasa a incasarilor, de 15% in perioada decembrie – ianuarie. Iar Romania devine unul dintre principalele „campuri de batalie” intre Inditex si H&M. la sfarsitul anului trecut, Inditex avea in Romania 98 de magazine, cele mai multe sub brendul Zara. Anul acesta vor ajunge la 110. Intrati mult mai tarziu in tara noastra, cei de la H&M au deschis rapid aproape 40 de magazine si ar umra sa isi continue extinderea si anul acesta. Cei doi giganti ai modei inca nu au prezentat rezultatele financiare inregistrate in Romania anul trecut.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: