Business & Brands: Cocoa Cola Sarbatoreste 100 De Ani de La Lansarea Celebrei Sticle

coca - cola - aniversare 100 de ani

O expozitie cu opere de arta internationale dedicata marcarii centenarului emblematicei sticle Coca – Cola, numita „100 Years in a Bottle”, va fi inaugurata joi la Atlanta/Giorgia.

Conceptie a Root Glass Company din orasul Terra Haute, Indiana, sticla trebuia, conform caietului de sarcini, sa fie unica, specifica, sa poata fi recunoscuta chiar si pe intuneric, numai antingand-o, si chiar si atunci cand cade si se sparge. Trebuia, de asemenea, sa poata fi tinuta usor in mana, relateaza site-ul ouest-france.fr.

In cele din urma, forma creata in 1915 a fost atat de reusita, incat nu a mai fost atat de reusita, incat nu a mai fost schimbata de-a lungul timpului. Un studiu realizat in 1949 a aratat ca 99% din americani sunt capabili sa recunoasca sticla de Coca-Cola numai dupa forma sa. Ea isi are originea in curbele si canelurile boabelor de cacao, motiv pentru care unii au crezut in mod eronat ca acesta intra in compozitia secreta a celebrei bauturi.

Forma feminina a acestei sticle a fost asocitata rapid cu o rochie foarte la moda in Statele Unite la acel moment, rochia – fourreau, de unde porecla „Hobbleskirt”. Ea a fost supranumita si „sticla Maw West”, formele amintind de cele ale actritei de la Hollywood foarte populara in timpul perioadei interbelice. Insa numele sticlei a devenit Contour, expresie lansata in 1925 de revista franceza „La Mode” intr-o descriere a sticlei de Coca – Cola si a „formei sale cu contururi distincte”.

In 1950, Coca – Cola a fost primul produs comercial care a figurat pe coperta revistei Times, consacrand sticla Contur ca emblema internationala. De asemenea, ea a fost inregistrata ca marca catre Biroul de Inventii al Statelor Unite, onoare ce se acorda numai unui numar restrans de ambalaje.

Adaptandu-se evolutiei stilurilor de viata in schimbare, dar fara sa-si tradeze unicitatea, Coca – Cola a lansat in anul 2000 sticla Contour Ultraglass conceputa pentru a imbunatati rezistenta la impact si pentru a-i reduce greutatea si costul. Acest model este cu 40% mai rezistent si cu 20% mai  usor decat scticla Contur originala si a permis economisirea a aproape 52.000 de tone de sticla numai in anul 2006.

Unii dintre cei mai celebri artisti din secolele XX si XXI s-au inspirtat din liniile sticlei de Coca – Cola. Cum a fost, de exemplu, cazul pictorului Dali, primul care a folosit sticla intr-un peisaj suprarealist, Poesie d’Amerique, in 1943. A URMAT Andy  Warhol in 1962 in 1962, cu expozitia sa „The Grocery Store”, o ilustrare monocroma in care consumismul intalneste arta, inspira tot de acest produs. In 1969, celebra formatie britanica The Beatles a facut referire la aceasta bautura in textul „Come Together” de pe albumul „Abbey Road”, iar regele rock’n’roll, Elvis Presley, a promovat-o in timpul ultimului sau turneu, in 1977.

Creatori de moda Karl Lagerfeld, Versace, Miu Miu, Matthew Williamson, Alberta Ferretti, Marc Jacobs, Jean – Paul Gaultier, Manolo Blanhik si Moschnno au decorat silueta curba a sticlei cu semnatura lor estetica si emblematica.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: